Tron kräver frimodighet

Det bästa med att vandra med Jesus är att vi får lära oss att efterlikna Honom mer och mer. Det är då befriande att vi lär oss att ha överseende med oss själva och andra.
Livet är vår egen läromästare; Gud använder andra människor för att dra oss närmare sig själv.
I söndags mötte jag en kvinna som var med sin man och några andra. Jag blev glad att se henne och sökte att få ögonkontakt för att hälsa och byta några ord. Hon såg mig men vände bort sitt ansikte och låtsades vara så lycklig med de hon gick med.
Tidigare skulle jag känna mig såra och undra varför hon bettede sig så konstigt eller fegt. Men denna dag förlät jag henne genast och bad Herren ge henne mod att våga stå för sin tro på Honom även inför andra som ännu inte tror på Herren Jesus Kristus.
 
Många är det som tror på Herren i hemlighet. Ännu flera är dem som tror på Herren och är öppet bekännande kristna tillsammans med andra likasinnade.
Det tar tid att våga stå för sin tro på Herren Jesus Kristus i en kontext där namnkristenhet är enklast och norm... men den som skäms för Herren är inget att ha för Gud.
 
8 Jag säger er: Den som bekänner mig inför människorna, honom skall också Människosonen bekänna inför Guds änglar. 
Men den som förnekar mig inför människorna skall bli förnekad inför Guds änglar.
Luk 12:8-9
 
Gud vill ha frimodiga tjänare och den som vill följa Jesus, ska Jesus själv lära vad frimodighet är.
 
 
Viktoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0